Over SKK

Jarenlange ervaring in Kralingen!

Stichting Kinderopvang Kralingen (SKK) is een stichting zonder winstoogmerk. SKK verzorgt al decennia lang de dagelijkse opvang van ruim 500 kinderen op zes locaties in Rotterdam - Kralingen. Wij bieden hele en halve dagopvang, naschoolse opvang en montessori peuteropvang.

Lichte locaties midden in het groen

Onze locaties kenmerken zich door hun lichte, huiselijke uitstraling en royale, groene buitenruimtes. Locatie Skippy bevindt zich midden in het oude Kralingen, locatie Marijke aan de rand van Kralingen tussen groene (sport)velden en speeltuin met ruime parkeergelegenheid. Dit laatste geldt ook voor de Peutergroep en Naschoolse Opvang.

Samen beleven, van elkaar leren

Dat kinderen met plezier naar onze opvang komen, vinden wij het belangrijkst. Samen beleven met vriendjes, veel buiten spelen en jezelf ontwikkelen in kleine groepjes met lieve, gediplomeerde pedagogisch medewerkers. De kinderen worden ingedeeld op leeftijd. Onze activiteitenbegeleidster doet pre school activiteiten met de 3+ kinderen. Bij de Montessori Peutergroep leren kinderen het vooral zelf te doen en bij de naschoolse opvang mogen kinderen zelf kiezen aan welke (buiten)activiteit ze meedoen.

Over SKK

Centraal Bureau SKK

Oostzeedijk beneden 41a
Postadres
3006 AK Rotterdam
010 240 00 92(ma t/m do 9:00 tot 17:00 uur)

KvK-nummer: 41131622

Algemene Voorwaarden

Bekijk Algemene Voorwaarden

Sociaal Jaarverslag

Bekijk Sociaal Jaarverslag 2017
Bekijk Sociaal Jaarverslag 2016

Samenwerking SKK met Ronald McDonald Huis (RMH)

SKK is er trots op dat zij gevraagd is een samenwerking aan te gaan met Ronald McDonald Huis Sophia Rotterdam, gelegen naast het Erasmus MC- Sophia Kinderziekenhuis te Rotterdam. Hiertoe levert SKK haar expertise op het gebied van kinderopvang ten aanzien van het zogeheten Speeldek. Het Ronald McDonald Huis biedt op het Speeldek aan broertjes en zusjes van zieke kinderen in de leeftijd van 0-10 jaar de mogelijkheid om de dag of een deel van de dag door te brengen. Zo kunnen hun ouders even alle aandacht aan het zieke kind geven. SKK heeft een adviserende en coachende rol ten aanzien van het (beleid op het) Speeldek.

Ronald McDonald Huis Sophia Rotterdam
Info & Inschrijven

Kind

Ouder

2) Kind

3) Ouder

Stichting Kinderopvang Kralingen

Oostzeedijk beneden 41a
Postadres
3006 AK Rotterdam
Route

+31 (0)10 240 00 92(ma t/m do 9:00 tot 17:00 uur)

Onze medewerkers

Suzanne Dutilh

ma/di/wo/do

Natasja Knappert

Hoofd (financiële) administratie
ma/di/do

Nancy Helmich

Medewerker Plaatsing en Planning
di/wo/do

Saskia Mucek

Stafmedewerker Kwaliteit
ma/di/wo

Selina Slikkerveer

Administratief medewerkster
ma/di/do

Carolien Burgerhout

Medewerker Plaatsing en Planning
maandag

Vacatures

SKK is op zoek naar een HR adviseur!

De functie van HR Adviseur bij SKK is veelzijdig en uitdagend. De werkzaamheden variëren van het opstellen van HR beleid, meedenken in het MT, geven van strategische, tactische en operationele HR adviezen aan directie en locatiemanagers, het optimaliseren en uitvoeren van het opleidingsplan, het verzorgen van de werving en begeleiding van nieuwe medewerkers tot het verzorgen van de HR administratie.
Word jij onze nieuwe collega?
klik hier voor de uitgebreide functieomschrijving

Wij komen handen tekort bij onze NSO!

Voor onze Naschoolse Opvang de Speeltuin zoeken wij een enthousiaste collega die graag werkt op een prachtige, groene locatie midden in de speeltuin van Kralingen.
Op je werk is het voor alle kinderen iedere dag een feestje, er is altijd wat te beleven. Jij hebt hierbij een actieve rol. Zo organiseer je allerlei leuke activiteiten voor kinderen. Je neemt je collega’s mee in je enthousiasme en samen met je team organiseer je regelmatig sport- en spel-activiteiten, zowel binnen als buiten. Bij jou vervelen de kinderen zich nooit en beleven ze de mooiste avonturen!
We werken met een team van ongeveer 15 medewerkers met verschillende leeftijdsgroepen. Buiten activiteiten, open deuren beleid, geen computers en een divers activiteitenaanbod zijn kernwaarden bij onze opvang.
Wat biedt SKK jou?
- Een kinderopvangorganisatie met een divers aanbod met als rode draad: "huiselijkheid, samen beleven, ontdekken en elke dag buiten"
- Een open, transparante, gezellige en collegiale werksfeer
- Permanente educatie en ontwikkeling via de SKK academie
Wij geven de kinderen een plek waar zij kunnen groeien en ontwikkelen. Aan de hand van jouw opleiding, voorkeur, ervaring en beschikbaarheid maken we afspraken over de omvang van je contract.

Dit ben jij
Je houdt van je vak en je kan onze pedagogische uitgangspunten naar de praktijk vertalen;
Je bent ondernemend, creatief, enthousiast en hebt lef. Je komt met een avontuurlijk activiteitenaanbod waarbij je de kinderen een beleving meegeeft;
Je bent een echte teamspeler: je kunt feedback geven en ontvangen. Daarbij heb je respect voor je collega’s;
Je bent communicatief vaardig: je vindt het leuk om het contact met ouders op een positieve manier te onderhouden en contacten met onze partners verder uit te bouwen;
Je bent bekend met nieuwe media: je beleeft er plezier aan om ouders digitaal via het Ouderportaal op de hoogte te houden van de belevenissen van hun kind, als aanvulling op de dagelijkse overdracht aan het begin en einde van de dag.
Wij zoeken een collega met minimaal een SPW 3 opleiding of sport opleiding (of gelijkwaardig) die vooral nodig is op de woensdag en vrijdagmiddag vanaf 11.00 uur tot 18.15 uur. Indien mogelijk kan de collega ook ingezet worden op de andere dagen.

Werken bij Stichting Kinderopvang Kralingen

SKK werkt uitsluitend met gekwalificeerd personeel. We streven naar een mix op MBO- en HBO niveau. Werken bij één van onze locaties betekent werken in een hecht team met liefdevolle aandacht en zorg voor de kinderen. We vinden het belangrijk dat je open en goed communiceert met ouders en collega's en dat je plezier in je werk hebt en dit ook uitstraalt.

Pedagogische ondersteuning vinden onze medewerkers in de vorm van permanente educatie via de SKK academie, een online leer systeem waarin ze deskundig advies krijgen over pedagogische vraagstukken. Bij SKK werken meerdere pedagogisch coaches. SKK vindt de ondersteuning ten behoeve van de pedagogisch medewerkers op de groepen erg belangrijk. In deze ondersteuning vallen onder meer groepsbezoeken, waar nodig persoonlijke gesprekken met medewerkers, inhoudelijke overleggen en de begeleiding van pedagogisch medewerkers in het werken met kinderen die extra zorg behoeven. Ook thema’s als ruimte inrichting, leesbevordering en het optimaal werken met het kind volgsysteem zijn verwerkt in de cyclus van de pedagogisch coach.

Hoe werken we bij Stichting Kinderopvang Kralingen?

Op alle locaties werken we met een locatiemanager. Zij is het aanspreekpunt voor ouders en medewerkers en zorgt ervoor dat praktische zaken geregeld worden zodat pedagogisch medewerkers hun aandacht en tijd zoveel mogelijk aan de kinderen kunnen besteden. Iedere locatie wordt verder ondersteund door een huishoudelijk medewerkster en/of vrijwilligers. We stimuleren zelfstandigheid en eigen initiatief en bieden je gelegenheid je te ontplooien. SKK voert twee jaarlijks medewerkers tevredenheidsonderzoeken om te meten waar medewerkers tevreden over zijn en wat beter kan.

Wil jij werken bij de leukste kinderopvang van Kralingen?
Stuur dan je motivatie en CV naar werkenbijSKK@stkk.nl

Stagiaires

SKK is een erkend leerbedrijf en biedt jongeren de gelegenheid om stage bij onze organisatie te lopen. Wanneer je geïnteresseerd bent in een stage bij SKK kun je een email sturen met CV aan praktijkopleider@stkk.nl. Geef aan welke opleiding je doet en wanneer en op welke dagen je stage wilt lopen.